fredag, mars 17, 2006

Klar idag?

Igårkväll avslutade jag Ärmen.
Idag ska jag göra den sydda avmaskningen. Snart. Ska bara mentalt förbereda mig för detta. Vad gör jag sen?

Börjar jag äntligen på min egen tröja i alpackablandad ull med flätmönster mitt fram? (Det garnet köptes alldeles på tok för länge sen.)
Eller fixar jag snabbt en liten mössa till systerdottern? (Och vad för att blidka storebrodern samtidigt?)
Eller stickar jag en tychus (och snyggast vore det med ett klickbart ord där, men vi får ta länken här efter. Nu kommer den: http://www.knitty.com/ISSUEsummer05/PATTtychus.html ) till maken i samma garn som tröjan?

Eller pausar jag tills det har kommit garn från UK som jag ännu inte beställt? Mycket garn till min sommargarderob som har STORA brister. Eller bristningar ska man kanske säga. Tyget är utmattat på många plagg...
Eller hittar jag på att sticka ett par strumpor till maken i Reggiagarn som jag köpte ungefär en kvart före garnet jag nu stickat tröjan i?
Eller finns det något annat som är "bråttom" med som ingen har uppmärksammat mig på eftersom de vet att jag haft tröjan?
Kanske att jag ska räkna på den där toppen till dotterns kompis?

Nä. Sluta fundera nu och bli klar! Så att Tröjan kanske kan fotograferas i dagsljus idag.

Inga kommentarer: