lördag, april 01, 2006

Delning!



För sent inser jag att jag uppskattar bloggar med bilder på hur arbeten fortskrider. Hur en liten ynklig resårmudd på första bilden utvecklats till en hel tröja på sista.

Nå. Här är iaf en bild på flätan som pryder framstycket på min tröja. Nu har jag kommit upp till delningen vid ärmhålen. Ska försöka bättra mig på denna punkt.

Önskar ni kunde sitta precis här och inte bara sticka utan även ha musiken i öronen.

Det är konsert i helgen. I Sundsvalls GA-kyrka kl 19 ikväll och i Domkyrkan i Härnösand imorgon kväll kl 18. Då får ni samma musik! Fast hela! Och inte med ett kraftigt pianospel i sopranstämman. Det är bättre!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk om man kunde sticka...har gjort det förr men har så mycket värk i axlar och armar, så det blir inga tröjor eller andra stickade plagg numera. Underbart mönster med dubbelfläta (heter det så?)

Knit-Marie sa...

Den blir så snygg!! Väntar med spänning på nästa bild .....ärmar, kanske?