lördag, maj 20, 2006

Mer världsstickningsdag och annat




Här är länken till officiella sidan för världsstickningsdagen. Man kan i nuläget läsa om vad som ska ske i t ex Stockholm och Linköping. Jag vet att även i Göteborg planeras saker. Här i stan har jag och Cina inte kommit längre än till att komma på att det vore kul. Men vem vet var? Och vem vet vilket väder som gäller?
Sol och värme kan ju få oss till torget. Caféet där kanske? Eller i stadsparken? Men kallt och regnigt? Sambiblioteket kanske? Men då skulle man ju kunna göra nåt samarrangemangigt? *tål att funderas på*

Ska mejla syslöjdskonsulenten på museet också.


Min turkosa/blåa topp går framåt. "Traktorspåret" är det enda som bryter det monotona slätstickandet. Och just för tillfället får det sällskap av midjeintagningen. Den eländiga kanten är stickad i 2a-varv, 1r-varv, 2a-varv, 1r-varv, 2a-varv. Snott från Miriamtröjan från Östgöta ullspinneri. Jag tycker inte att de (Miriamtröjorna) haft något problem med uppflärpande kant. Kanten på den här toppen är mer flärpig när jag inte provar än när jag provar. Så jag hoppas att det håller i sig även när den är färdig. Att den inte flärpar upp alltså.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den ser jättebra ut, och kommer antagligen inte att flärpa sig när du har på den.

Jag hittade fler bilder från Knitting Nature här: http://www.knotology.net/ det är en kal där man stickar olika tröjor ur boken, och bloggar om det gemensamt. Boken är verkligen underbar, en smula dyr, men en riktig favorit!!

Knit-Marie sa...

Får vi se den gula toppen färdig?