lördag, november 18, 2006

Till mamma

Provlappen är stickad över 30 maskor och ligger på din gamla soffkudde. Som du ser är effekten inte alls den samma som på mönstret. Jo, jag har gjort som det står på mönstret, men eftersom mönstrets garn är grövre så blir "rutorna" större. Möjligen att man skulle kunna göra ett 2räta-2aviga-mönster (över 2 varv) som bara schackrutor. Kom på det just och sätter mig och provar.


Sorry, för lite ljus för att kunna göra en bra bild. Det blir inte bra med 2r-2a-i-2varv-mönster.
Det fiffiga med att göra enligt beskrivningen är att kanten blir fastare än koftan i övrigt. Med 2x2-rutor blir bården lika "sladdrig" som resten. Inte för att resten blir vad man i vanliga fall kallar "sladdrig", men det var sån härlig stuns i beskrivningens kant.

Mamma, kommentera gärna. Klicka på den blå texten om kommentarer här nedan, välj anonymous och skriv i rutan. Sen fyller du i de svajiga bokstäverna i rutan inunder och klickar på den blå knappen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Jag har nu svarat på din fråga om Blogger beta-övergången på min blogg, men jag lämnar det här också:

Även om det ser annorlunda ut nu så kan jag inte tänka mig att det är krångligare att göra bytet (men skulle det vara lättare skulle det inte förvåna mig).

Eftersom du måste ha ett Google-konto för att få använda Blogger beta, och alla människor faktiskt inte redan har det, så ser de förstås till att du lätt kan skaffa dig ett sådant konto. Blogger vill ju att alla ska byta till beta!

Jag hoppas att du vågar klicka på länken och får göra ett smidigt byte. Tveka inte att fråga mer om det är något du undrar om Blogger beta.

/ Flinn, din personliga Blogger beta-support :-)

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.