söndag, december 03, 2006

julkalendrar (uppd)

Ville bara tipsa om några julkalendrar som jag kommit i kontakt med via nätet.

Först nämner jag Lottens hemlisbloggare eftersom hon finns med i min länksamling och numera är det en tradition att hon hemlisbloggar. (Ända sedan 2005!) Alla får vara med, oavsett om de är så obelästa som jag eller något mer, ända upp till Horace & co (fast jag tror inte jag har sett just dem...). Och alla som gissar kan vinna ett pris, oavsett om man har rätt eller ej!

Sedan finns det en stickjulkalender på nätet. Jag stretar fortfarande på med uppgiften för första december, men kanske kan det gå fortare så småningom. (Jag började iofs inte förrän sent på kvällen den andra...)

Johannas stickkalender finns att köpa på välsorterade garnaffärer (dock inte min *surpuppor!*) och har ju också dragit igång. Jag har förstått det som att "facit" syns på Johannas vanliga blog så nu undviker jag den. Månne någon vänlig själ kan skänka mig en stickkalender till nästa år, ety den är inte årsbunden.

Klurkalendern verkar vara små tankenötter av en hemtrevlig och småputtrig fason.

Studiomannens kalender verkar inte vara lika interaktiv som de tidigare nämnda.

Har jag missat någon viktig kalender?

Oki, här är Kulturnördens ska vi säga julklappstips?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vilket sällskap man hamnade i! Tackar! :-)

Anonym sa...

Absolut! Man kan gärna gå in och kolla på Kulturnördens kalender!
(kulturnorden, heter den som blogg)