torsdag, juni 21, 2007

ohemma

Under fyra veckor befinner jag mig på annan ort. Nu har det nästan gått en vecka. Då måste man ju ha med sig stickningar så det räcker.
Äntligen har nu mammas kofta fått den framkant som knapparna ska sitta på. Och jag har fått reda på hur många knappar det finns (fyra). Så rätt vad det är ska jag räkna ut var knapphålen ska sitta och börja sticka. (Och om den analoga/antika brevvågen här på expeditionen är pålitlig har jag 10 gram garn kvar när jag stickat klart. Hurra!)

I väntan på det har jag under en liten resa stickat lite på ärmarna på lintröjan. Nu dryga decimetern långa.

Pulsvärmare ska det bli också nån gång kanske. Med pärlor. Och med inspiration av Bloggblad (10 maj).

Men i första hand är jag inte här för att sticka, så det blir väl som det blir. (Jag trodde inte jag skulle ha tillgång till internet så jag tänkte "Här ska stickas!")
Men nu ska jag nog skriva ut det som jag tänkte skriva när jag satte mig här för några timmar sen ...

3 kommentarer:

Bloggblad sa...

Å, vad kul att jag kan ge lite inspiration. Har stickat flera stycken till, plus lite annat.
Ha det så jätteskönt på semestern och var rädd om armarna. Jag får lite ont när jag stickat för länge.

Evas blogg sa...

Hoppas du har det bra där du befinner dig just nu!!

Cecilia N sa...

Ett sent svar Eva: O Ja!
Men imorgon är sista dan.
På måndag packar jag och städar ur och lämnar tillbaka nycklar och åker hem igen.