måndag, juli 09, 2007

Men var ÄR de?

Tröjärmarna har börjat bli avmaskade. Alltså mycket ärmar och lite stickning. De fick stanna kvar när jag skulle resa hem över några dar.

Knäppkanten är inte färdigtänkt och färdigmätt och kunde därför inte följa med.

Återstod alltså muddarna! *Stackars mig! ;-) * Den mesta tiden av resan användes till att rita diagram. Lite i början användes till stickprov. 25 maskor blir 12 cm. Det blir nog bra det. 38 maskor ska jag lägga upp. Det var så svårt att få plats med diagrammet på färre maskor.

Min idé var att vidareutveckla Bloggblads krumelurer. Jag tänkte göra notränderna också. Men insåg i allt kryssande att det blir inte lätt att se skillnad på notrandspärlor och krumelurpärlor. Alltså borde jag testa att använda olika färger på ränder resp krumelurer.

För sisådär fjorton år sedan sydde jag en prinsessklänning åt min då lilla dotter. På den sydde jag fast ofärgade pärlor med metallkärna. DEM, eller de som blev över efter klänningen, skulle jag kunna använda!

Så när jag kom hem letade jag reda på mitt syskrin som hade fått fötter och rotade igenom det. Konstigt. Inga pärlor. Och ingen visste något. "De ligger där du lade dem sist", tröstade sonen. Tack så mycket, där vi bodde för tio år sen, eller vad?

Note to self: fotografera den svarta sjalen och lägg in den under färdigt 2007.

Inga kommentarer: