torsdag, september 13, 2007

En gång scout - alltid scout

Stickigt hittade jag scoutmärken relaterade till stickning, hämtade på Cast on.

Genast måste jag naturligtvis dit för att se vilka märken jag kvalificerat mig till!



Nåja. Två är ju plural.
Första matematikmärket tror jag inte riktigt att jag kvalar in till, så mycket som jag repar upp. Även om jag gärna använder ekvationer för att lösa klurigheter när jag stickar.
Och märket för uppsökt medicinsk expertis klarar jag inte heller. Jag tror att jag förstått hur tumont hör ihop med stickning och hur det kureras utan läkarinblandning. Dock tror jag att någon bloggare tipsade om antiinflammatorisk salva. Hallå! Är du som skrev om det sjukvårdsutbildad?

4 kommentarer:

den blyga sa...

...and now to something completely different:
IDAG =14/9 är de 8 på min blogg!

Strumpstickan sa...

Här har du en sjukvårdare *skrattar* Prova med liniment:)

Bloggblad sa...

PANIK!!!! Jag stickar motivet spegelvänt! Jag pillar på pärlorna på baksidan - och efter halva g-klaven upptäckte jag att den blir spegelvänd. Vad gör jag för fel???

qi sa...

Hej, och tack för tipset hos Bloggblad om hur jag får över pärlorna på garnet när jag vill sticka mönster med pärlor i. Ska pröva, om jag inte klarar det blir det till att inhandla en pärlnål som Bloggblad skrev.