söndag, september 09, 2007

OT Utmaning

Cina har utmanat mig med att skriva 8 saker om mig själv som kanske inte är så kända. Eftersom jag lyckades få med en punkt som handlar om stickning, så okej då.

1. På min (första) uppkörning körde jag på en bil på en parkering. Liite liite, men tillräckligt för att inte få lappen. Nästa dag fick jag ett nytt försök och beordrades parkera på en stoor parkering till ett möbelvaruhus långt före öppningsdags ... Då gick det bättre.

2. Mitt första stickalster var en två meter lång halsduk i rätstickning. Köttfärssåsfärgat ullgarn. Tjugo maskor har jag för mig. Det var i slöjden i femman. Sen dess har jag stickat.

3. Jag tycker väldigt mycket om Lucia som högtid. (Alltså inte sånt som har att göra med skönhetstävlingshysteri, fylleri eller vakor att göra.)

4. Tillsammmans med maken tror jag att jag har en relation till alla landskap i Sverige förutom Dalsland, Härjedalen och Hälsingland.

5. Är precis som Cina väldigt morgontrött.

6. Men är trots det ganska social till frukost, som för övrigt bestått av gröt och kaffe i drygt 30 år.

7. Jag har fler krukväxter än de flesta. Men de består till stor del av samma individer som delats.

8. Därför är jag ganska generös med att dela med mig av sådana krukor.

Så var det det där med att utmana andra ...

Då vill jag veta vad Den Blyga, Elisabet, mrs fatigue och min dotter har för åtta okända punkter. (Dessvärre är dotterns blogadress hemlig för alla utom några få utvalda. Så jag får väl hoppas på ett mejl med svar. Eller svar över en kopp te.)

2 kommentarer:

den blyga sa...

Tack för utmaningen
MEN
Jag kommer att befinna mig i Maclöst land de närmaste 4 dagarna, så det är oklart om jag kan publicera...
Sliter med frågan så länge.

Anonym sa...

Hallå där! Nu fick jag syn på din utmaning.
Jag är nog världens tråkigaste människa, för jag orkar aldrig engagera mig i sånt där - för då måste jag ju tänka till.
Som utmattad är det svårt att klara av att koncentrera sig på olika saker. Det här är en sådan, för mig. Förlåt att jag säger Nej tack, till din utmaning.
Tanken var kul - men min ork dålig.