lördag, januari 12, 2008

Trots beskrivning

Jaha, då trodde jag att jag var klar med swaggern. Bara sätta dit knapparna från den gamla och Voilà!

Antagligen kan man visst göra det. Det är bara det att jag har klantat till det.

En klok en läser innantill, rent av mäter på swagger nr 1 för att få knapphålen där hon vill ha dem, för att få dem där de ska vara.

Cessi tycker att hon mäter ganska bra. Och sätter dem för glest. Så det blir några ynka centimeter mellan översta och näst översta.

Så nu är frågan: kan jag ha det så här, eller måste jag repa upp hela ena framstycket, eller kan man göra något trickigt för att bara flytta knapphålen?

Nånstans på nätet såg jag något om att byta håll på fläta som vridits åt fel håll. Kan man "sy igen" respektive "öppna upp" knapphål på liknande sätt?

2 kommentarer:

desiree sa...

Det går ju alltid att 'tappa' en eller flera maskor. Det har jag gjort, och sen använt en virknål (eller två strumpstickor om det är flera) för att sticka ihop igen. Men det krävs en del tålamod!

Anonym sa...

hm, jag tänker nog lite som kd där... men frågan är hur slutresultatet blir? hm, lite syande runt omkring så att det inte händer något?
Kommer på den där boken som finns - dock på engelska - om att fixa saker i efterhand som hänt med en stickning. Enklaste sättet att göra det på osv. Det kanske vore något att tänka på nästa gång man beställer något från Amazon.com... Men, just nu minns jag inte ens vad den heter ;) Nä, det är nog inte så enkelt som Tips and trix... men, trix undrar jag om det inte ingick i titeln ;)
Må så gott... värmländskan... kramis och lycka till - för lösa det går alltid på något sätt... bara vilket som är bäst, hm...