tisdag, mars 25, 2008

Roligare meddelande



Nu är de klara! En färg i skaften, en färg (vit) i vilken "tum-tråden" lades, en färg i foten och en färg i hälen. Bara restgarner alltihop, känns bra.
Det blev lite glappt i "hälgipan" (ja, där minskningarna möter skaftet/foten) men det kunde lätt kamoufleras när jag fäste trådarna.
Och i andra änden på hälminskningarna ser det lite kantigt ut, men det tror jag går till sig med tiden.

Jag tycker jag var fiffig som kantade hälen med vitt garn. Det blir tydligt den dagen jag måste göra en ny. Är tanken ...

Idag är det vanlig butiksdag så idag har jag inhandlat (en till) 80 cm 4½:a.
Det visade sig att jag hade fel förut när jag räknade ut hur många maskor jag har kvar. Det är fyra varv mellan mittpanelen och uddkanten först. 4X(240+80) och dessutom 24 maskor till pga ökningarna.
Nåja. De' blir nog bra dä mä.
Vill minnas att just denna sjal i någons blogg gick under beteckningen byltet ett tag. Det var nog denna fas. Det är inte fotogeniskt i nån vinkel alls.

Om en halv bok är jag färdig med kurslitteraturen inför tentan. Vad som fastnat återstår att se. Sen är det bara resten av uppgifterna kvar ...

1 kommentar:

LenaL sa...

Sån kul idé att göra sockarna i olika sektioner. Jättefräsiga!

Ser fram emot en bild på sjalen, så småningom.

Ha det jättegott!