onsdag, juni 04, 2008

Mellan hägg och syren



Bloggblad "kla-gar" på att det inte är så mycket mer än stickning på den här bloggen. Det kan bero på att mer privata funderingar har andra kanaler. Jag har blivit ganska hårt bevakad/ansatt av en person på nätet som egentligen inte alls hade mycket till övers för mig och min person och det vill jag undvika. Så därför är jag lite "strikt" med min blogg.

Nåja. För att bryta det senaste trastskvallret så får ni istället veta att det är svårt att vara mellan hägg och syren rent geografiskt hos mig. "Riset" i förgrunden är en halvstrypt syren. När häggen blommat klart ska den bort så syrenen kan få det den behöver.
Det är även svårt att tidsmässigt klämma in något mellan hägg och syren i år.
Och kaprifolen håller också på att slå ut. Mmmmmm.
Äppelblommen ser jag utanför fönstret där jag sitter precis just nu.
Jag är glad att någon doftintresserad nån gång har komponerat vår trädgård. (Häggen har planterat sig själv. Moderträdet(?) står på granntomten nära gränsen. Än så länge inga spinnmalar som ätit upp det gröna.)

På stickfronten ganska torrt.

1 kommentar:

Bloggblad sa...

Jag har nog klarat mig rätt bra från förföljelse. Men du som är så anonym, vet din påhängare vem du är?
Jag har bara fått ett enda inlägg från en okänd som klagade över att jag var en genomelak människa...
Och sen har jag tydligen varit dum i en kommentar, märkte att plötsligt ett helt litet kompisgäng upphörde att skriva hos mig samma dag... Men det är sånt man får leva med. Om nån är feg och inte törs säga till om jag sårat - då kan jag heller inte be om ursäkt.