onsdag, augusti 12, 2009

gammalt FO
















När jag tittade igenom gamla fotografier (ni vet, såna där på papper som man fick ut hos fotohandlaren när man lämnat in en film) i ett helt annat ärende kom den här bilden fram.

Mottagaren har vuxit åtskilligt sedan hon rymdes i den här för fyra år sen.
Anledningen till de många färgerna är helt och hållet rationella: det är restgarn och jag hade inte så det räckte i en färg. Garnet är Mika som är en blandning av ull och alpacka och hur mjukt som helst.

Koftan är hämtad ur boken Sparat som är en lite annorlunda stickbok.

9 kommentarer:

Bloggblad sa...

Det var nåt visst med pappersfoton ändå... Jag satte in bilder i album den sista veckan varje sommarlov, från hela året. Och så tog det tvärt slut 2001 när vi blev det digitalkamera... visst har jag en del utskrivna på papper, men inga inklistrade i album.

Förresten - har du kommit ihåg att kolla texterna jag skickade? Det ser kanske mycket ut, men det är verkligen inte många.... Du får erkänna om du inte orkar/hinner/vill.

Cecilia N sa...

Jag erkänner att jag inte tittat på dem för att jag inte hunnit. Det lär vara ett status quo ganska länge tyvärr.

Albuminsättande slutade vi med för ca 8 hyll-dm bildkuvert sen ...

Bloggblad sa...

Det gör inget att du inte hunnit - viljan är viktigare...

Själv hinner jag inte nåt mer än att jobba just nu. Men jag hoppas det lättar lite när barnen kommer in i våra rutiner. Och när jag lärt mig arabiska och lingalo... eller om det går fortare att de lär sig svenska?

Jag fick en ny underbar sång på mailen idag... tjoho!

Ebba G sa...

åsså har jag läst en massa av dina bloginlägg och bara häpnar och förtjusas av alla stickningar och garner och kreativa hopsättningar av.. tja, hål... mest. Sånt jag själv blir prillig av men fullkomligt uppslukas av när jag ser andras händer röras som fjärilar runt de vackra garnerna.
Fantastiskt att göra en hel blogg med vackert språk kring att sticka...som ett helt liv i garnformat.

pärlbesatt sa...

Sorry att inte svarat på din fråga om om jag fått en pärla. Svaret är nej, nån pärla har jag inte fått. :)

Anonym sa...

Du har väl inte missat http://soyouthinkyoucanknit.blogspot.com ?

Pärlbesatt

Cecilia N sa...

Nej, pärlan, det har jag inte missat. Det är jätteskoj! Men min tid används redan nu dåligt till det den borde användas till, så jag måste avstå.

Elisabeth sa...

Vill bara titta in och tacka för de bärande orden... tack snälla!
Jag är lite trött och energilös efter några händelserika dagar... o man kan väl säga att jag inte har tagit mig upp ur badkaret riktigt än! (Vilken bra liknelse..!)

Varmaste kram..

Ps. Mail på G... men glömmer jag det får du hemskt gärna påminna mig! Mitt minne är ju lite som det är just nu...

Vonkis sa...

ååå, papperskort. Har framkallat några nu i sommar, har fock inte hamnat i något album än...