onsdag, september 16, 2009

Skam den som ger sig.



















Lyssna på föreläsning på nätet. Är inte det ett synnerligen gott tillfälle att sticka nåt okomplicerat under tiden? Sägs något jätteviktigt så stoppar man, kör om och antecknar.
Så, vad passar bättre än en vanlig hederlig socka?
Men skjutmåttet var inte i syskrinet. Nå, men då kan jag ju ta en rundsticka istället. Då kan jag dessutom sticka två sockor samtidigt, det är bra.
Men var är rundsticksasken? VAR ÄR DEN?? Jag har fortfarande ingen aning. Den har bara uppslukats av jorden eller röran eller nåt annat.
Makens skjutmått fanns iaf på sin plats så jag vet att jag använder stickor nr 3. Dessutom använder jag för första gången mellanraggi. Så får vi se hur det går.

3 kommentarer:

maria carlander sa...

schysst med nätföreläsningar! själv har jag bara en föreläsning i månaden.. :/ men det ska nog ordna sig det med.

Bloggblad sa...

Var det inte du som sorterade rundstickor så smidigt i plastfickor? Eller var det nån annan kanske...
Jag har i alla fall mina grejer i en osalig röra. Maken skulle dammsuga i min stickhörna, så jag fick röja upp där idag, och då hittade jag en pärlnål jag länge letat efter...
Så nu är det ordning ett tag...

Cecilia N sa...

Nej jag "sorterar" i en grön plastask.

Men nu har jag hittat den. Jag hade inte packat upp en stickpåse sen norgeresan.