tisdag, oktober 06, 2009

Argument för magic loop

De senaste sockarna (nu färdiga men kameran bortkollrad) stickade jag ju på strumpstickor. (Jotack, jag har hittat rundstickslådan nu.)

När jag hade maskat av den andra strumpan och av en händelse lade den ovanpå den andra insåg jag att fötterna var olika långa. Ja, alltså inte mina fötter, utan sockornas! Jag tyckte att jag hade mätt på ett klokt sätt, men hoppas att jag nu vet bättre. (Dvs att jag kommer ihåg den bättre metod som jag återigen upptäckte.)

Detta problem, "När är det dags att börja ta av för tårna?" kan undvikas väldigt lätt med magic loop: Man börjar bara på samma varv. Först ena strumpan och strax,så fort man börjat på nästa, den andra. Man gör även strumpskaften precis lika höga då man gör hälarna samtidigt.

Urpraktiskt alltså.

När någon kommer hem och berättar var kameran finns ska det bli bilder också.

Inga kommentarer: