tisdag, februari 23, 2010

Färdig nr 2


Jag blev tvungen att släppa stickningen när herrarna körde bytaskidloppet. Det är en sak att råka få ett slätparti på en dominostickning, en helt annan sak att dabba sig med omslag och ihoptagningar.

I förrgårkväll maskade jag dock av denna ruta och såg att den i oblockat skick mätte 25 cm. Igårkväll blockades det blöta byltet till 28 cm. Jag anar att det drar ihop sig när nålarna släpper. Det är superwashgarn och jag tror det är lite obstinat mot blockning. (* Plats för era erfarenheter i kommentarerna. *)
Har jag fel får jag väl nåla upp det med 25 cm:s sida och spraya lite vatten på.

Så i så fall är jag alltså klar med min uppgift! Hurra! (Hur klar jag är med mina studieinsatser behöver vi inte ta upp här ...)

Nå ... då ska vi se ... man måste rapportera till nån medaljkommitté va? ...
(Men lite trist är det att det inte finns något svenskt lag utanför ravelry.)

1 kommentar:

Bloggblad sa...

du kan ju inte hinna allt. Man tar det roliga först, förstås!