tisdag, augusti 31, 2010

Tvåtrådigt eget garn



När spolen är full får man göra en härva av garnet. Har man ingen härvemoj (som säkert heter något ordentligt) så får man göra sig en: pall plus snurrig skrivbordsstol.



Det ser ju ut som garn!

För övrigt kan rapporteras att några av spindlarna jag köpte är lite för korta för att kunna använda utan missöden (tror jag). Några spolar har så trångt hål för tenen att jag inte kan använda dem på den spindeln som följde med spinnrocken. Och en ny spole passar på originalspindeln, samt att de två nyproducerade som jag köpte på Tradera nån gång och som är för stora för originalspindeln passar på en av de nya spindlarna.
Procentuellt kanske jag är besviken, men för tio kronor är jag nöjd.

1 kommentar:

Bloggblad sa...

Häftigt att du kommit så långt!

Sockorna på bilden under är jättesnygga!