lördag, mars 10, 2012

Gröna sockar


Äntligen kom då rätt fötter förbi och modellade med sockorna innan de (sockorna alltså) följde med till sitt nya hem.

Jo, färgen är den rätta: skrikgrön. Att ha samtidigt som de lika skrikgröna fluffiga öronmuddarna bärs. Äsch, tänkte inte på att det skulle varit kul att kombinera dem på bilden.

Sockorna är av raggigarn och stickade uppifrån. Eftersom jag gjorde fel och lade upp för få maskor fick det bli resår på ovansidan hela vägen för att kompensera.
Där resåren försvinner successivt framåt tårna sker det minskningar.

4 kommentarer:

Vonkis sa...

Men vilken underbar färg!

Cecilia N sa...

Ja de skäms ju inte för sig. Det är Järbos raggsocksgarn. Finns säkert i en butik nära dig.

Vonkis sa...

Har redan för mycket garn hemma. Har infört garnköpsförbud för mig själv. :-)

Cecilia N sa...

Ja det är en god idé.

Fast häromveckan när de hade utförsäljning på raggsocksgarn råkade det komma med ett halvdussin nystan ...

De bara hoppade på mig! Jag ska vara glad att jag värjde mig från alla de andra som också ville med hem!