fredag, oktober 05, 2012

Till Lottens kommentatorsbås

Det har under en tid förekommit ett "tvättskåp" i båset som väntade på transport. Nu är det färdigtransporterat för den här gången.
Ja, det är förfärligt rosa invändigt men det skyller min mor på sin far så då gör jag det också. En gång i tiden stod det hemma hos min mormorsmor så det är antagligen ruskigt gammalt. (Redan mormor skulle vara en bit över hundra om hon hade levat idag.)


På väg för att hämta skåpet infann sig en lottensk mission.  Vid gotlandsfärjans färjeläge i Nynäshamn behövde jag gå på toaletten. Men kan ni tänka så knasigt de tänkt: Toastolen stod en braa bit ut från väggen ...
...vilket fick till följd att det inte var så speciellt rymligt framför stolen. Vaffö gör di på dette viset?
(Dock siktades inget mögel. Å andra sidan var det inte en hotelltoalett.)

5 kommentarer:

Lotten Bergman sa...

Nämen! Så fantastiskt! Så rosa!

Hela kommentatorsbåset står upp och hurrar!

(Fast jag tycker att du ska berätta mer för de oinvigda. Detaljer å så.)

heidi sa...

ett rosa skåp - så oumbärligt:D

apropå toaletten - det låter som om en man är ansvarig för det - dom behöver ju inte så mycket plats så att säga. någon som inte heller har barn, eller som lät frun ta allt ansvar för deras toalettbesök:)

Cecilia N sa...

Jag tycker båset får komma hit och meddela detaljer som de tycker saknas.

Jag funderade på om toaletten möjligen stod så långt ut för att man skulle få gott om plats att städa bakom den. Men tänker man så långt så borde man tänka så långt att båsen blev längre. Också.
Men jag håller med. Mamma brukar alltid säga att det måste vara en karl som har konstruerat det här (som är så dumt).

Karin sa...

Men så trevligt att få se pottskåpet live, så gott som. Mycket stiligt. Plats för tvättfat längst upp. Vattenkanna i mitten och potta längst ner. Eller?

Cecilia N sa...

Antagligen, men ingen nu levande kan minnas att det var så.

Mamma är också nöjd med dess rikskändisskap.