torsdag, december 27, 2012

Nu blev det lite krångligt ...

  • En spinnrock med gul tråd på som ska spinnas mer av och sen tvinnas ihop med andra färger på ull till ett tvåtrådigt garn. Den andra tråden med fler färger finns inte än.
  • En ny rock med spännande tjockt garn som man kanske kan göra nåt av.
  • En hel massa finullsfluff som man kan göra mer sånt garn av.
  • Bakläxa på den stickade halsduken som gavs bort i julklapp. 140 cm fick gärna bli längre. (Men jag hann ju inte före jul.) Så det är det jag fokuserar på nu för rätt vad det är så far han igen.


  • Dags för en present men vissa mått saknas. Under tiden gör jag en provlapp, men det börjar bli bråttom. (Påbörjad innan bakäxan dök upp igår.)
  • Och så var det ju det där garnet till den där dockkoftan ... (Hur var det nu jag gjorde?) Fast det är ju inget viktigt utan kan liksom hända sen nån gång.
  • Och så finns det otvättad gotlandsull och finull/texel som jag skulle ha ägnat mig åt i höst hade jag tänkt i somras.
  • Dessutom skulle jag ju kamma igenom all mohair ... ju ...
  • Och de nya fina rödfärgade lockarna som också kom i julklapp vill jag ju också ha idéer för/göra något av ...

  • Och så tror jag det finns några projekt till som jag just nu glömt ...

Var det nån som sa nåt om Uppsala också? Jo, det ska också rymmas där bland all ullen ... Ännu ingenstans att bo. Och lite andra förberedelser.

Nån som fick tid i julklapp som vill dela med sig?

 

7 kommentarer:

Mia sa...

Det eviga problemet. Tänk om dygnet ändå hade 36 timmer, eller veckan åtta dagar. Så mycket du har på gång! Härliga ulldrömmar. Tid är inte något man har men något man tar :)

Cecilia N sa...

Jo, det kan du nog ha rätt i. (Vad gör jag på nätet hela dagarna?)

Ostickat sa...

Jag önskade mig fler timmar, men hade nog inte varit nog snäll för jag fick då inga extra.. saknar flertalet timmar varje dag ;-)

Cecilia N sa...

Ostickat, jag anar att Mia är nåt på spåren ...

Karin sa...

Det ryktas att det löst sig med Uppsalaboendet? Grattis i så fall. Eller ska man fortsätta leta?

Cecilia N sa...

Jag har en hyresvärd så till vida att hon ska leta reda på ett färdigtryckt kontrakt, och så ska vi, med Postens hjälp, signera det båda två.

Men skulle jag finna ett lika billigt boende mer centralt så anar jag att jag skulle välja det så länge inget är skrivet.

Tack för hjälpen i vilket fall!

Bloggblad sa...

Tur att det ändå finns nånstans där du kan sova i Uppsala då!

Jag har bestämt mig för att inte ha nåt "måste" att göra under lovet, jag går min dagliga runda och sen somnar jag så fort jag lägger mig i soffan för att läsa eller se på tv. Börjar undra hur mycket jag egentligen kan sova...

Nu har jag sett på Stora Förlagets hemsida att fyra nya låtar ligger ute till försäljning! KUL!!! Så fort det blir vardag får jag väl några i brevlådan, tror jag.

Garnlivet verkar rätt stressigt... kanske tur att jag inte kan sticka längre?