fredag, juli 19, 2013

Färdig!


Det tvåtrådiga växtfärgade garnet är klart! 290 gram, men jag har inte riktigt koll på hur många meter. Lapparna som skymtar märker ut ändarna på garnet: rotände och toppände. Huruvida det har någon påverkan på en stickning vet jag inte, men det skadar inte att ha det utmärkt ifall det skulle inverka. Någon enstaka tuss kanske kan vara felvänd, men då är den det för att det inte gått att avgöra änden.

Jaha, vad ska jag ha de här härvorna till, då?
Jag funderar på om det kanske kan bli en kofta. Eller en del av en kofta. Det nougatfärgade kardfloret av värmlandsfår från helgen i Brån passar bra i färg. Fast huruvida garnerna kommer att passa ihop har jag ingen aning om.
Det är inget projekt som ligger nära i tiden så det kommer kanske en annan lösning.

Inga kommentarer: