tisdag, juli 02, 2013

sen sist

 
Igår stickade jag hälarna på mina "grab-and-go"-sockor. Så nu är det bara minskningen mitt bak och resten av skaften kvar. Där har jag att göra hela morgondagen. Den blir nämligen lång så det gäller att ha nåt för händerna. (Det gäller bara att komma ihåg att göra ergonomiska pauser då och då ...)
 
Själva hälgrejandet gjorde jag på strumpstickor. Jag måste ju inte göra om samma tabbe flera gånger ...


Nu ikväll spann jag klart den gula tråden. Det finns några små knorvlar i de andra färgerna kvar, men jag ska se hur långt den andra tråden räcker. Inte för att vara snål utan för att det blir så joxigt att spinna dem också före jag tvinnar. Går det så går det. Annars får det gå på nåt annat sätt.

Vad gäller den lila sommartoppen så har jag räknat ut att jag ska inte börja med att göra nederkanten. Jag ska börja med att göra klart ärmarna så att de blir helmörklila om det går. Och så funderar jag på en annan avslutning på bålen.

Och nej, jag har ännu inte sytt i några knappar ...

Inga kommentarer: