lördag, september 21, 2013

Mer omgjort garn


 
I slutet på förra inlägget drog jag mig till minnes att jag hade ett obloggat garn, nämligen det här. Jag har gjort det av tre olika raggigarn, rester efter tre par sockar. Men nu började jag fundera och inser att det har jag visst bloggat om. Jag hade bara glömt att sätta etiketten "göra om garn" på det inlägget, vilket jag gjort nu och så går vi vidare. (Och nej, någon provstickning har jag inte gjort.)

                                             
Linnet Fletninger av Marianne Isager är ju ett linne. Jag vill ha ärmar. Så därför har jag tänkt sätta dit det på mitt i övrigt färdiga linne. Men så har jag idéer ... (nähä ...) och tycker att ärmarna borde vara "lättare" än linnet i övrigt. Så därför delar jag garnet Cecilia i två delar och ska alltså sticka ärmarna i hälften så tjockt garn, fast på samma stickstorlek som linnet i övrigt. Randen mitt fram och mitt bak ska få sin motsvarighet mitt på ärmarna.
Jag har provstickat några centimeter och det verkar bli bra, men kanske att det händer något senare som gör att det inte blir det. Vi får väl se ...

2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Vad modig du är! Det går ju inte att se om det funkar förrän det kommit en bra bit på väg.

Cecilia N sa...

Men det är ju det som är så bra med stickning!

Skiter det sig så är det bara att repa upp. Kanske inte med luddigt tunt garn, men i de allra flesta fall.

Jag har fler nystan med det laxrosa garnet, så skiter det sig med det så är det bara att ta ett annat. Så får jag väl sticka något helt annat av det delade - eller tvinna ihop dem igen.